onsdag 10 augusti 2016

Några små ändringar i portföljerna.

Har släppt helt och hållet allt innehav i Kinnevik som var en ganska stor post. Kom ur den med hyfsat bra vinst även eftersom jag började lite för tidigt gå in i den aktien mellan 204-185. Gick ur på runt 217.

För pengarna har jag ökat i INVE och INDU. Tanken är dessa 2 bolag kommer att vara mina största innehav. Väntar med spänning på Twitter profilen @kavastu djupdykning bland investment bolag som han släpper idag på sin blogg.

Velar fortfarande hur jag ska göra med HM. Är +2,65% idag på den aktien. Ser att bland kända bloggare så finns HM i ca 50% av allas portföljer. Många som inte väljer att ha Sveriges populäraste/mest ägda bolag på Avanza där jag bland annat är kund.

Så nu ser portföljerna ut så här:


Börjar bli ganska nöjd med dessa bolag.

Direktavkastning:

Idag 5,5%
Inköp 5,9%.


/Kör hårt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar